شما این محصولات را انتخاب کرده اید
سبد خرید
تایید و پرداخت
دسترسی به محصول
سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

کفش پیاده روی چگونه باید باشد؟
شناسه پست: 63410
بازدید: 292

کفش پیاده روی شاید به ظاهر مهم نباشد. مثلاً شما از نظر فنی می‌توانید با اکثر کفش‌ها راه بروید، اما انتخاب کفش‌ پیاده‌ روی مناسب تفاوت زیادی ایجاد می‌کند، به‌ویژه هنگام پیاده‌ روی طولانی و ورزش یا تمرین. حتی می تواند به شما کمک کند طولانی تر و قوی تر راه بروید.

8 حقیقت در مورد کفش پیاده روی استاندارد

8 حقیقت در مورد کفش پیاده روی استاندارد

به گفته کارشناسان، کفش‌های پیاده‌روی معمولاً فقط 500 مایل (حدود 805 کیلومتر) طول می‌کشند. اگر رویه کفش‌های شما چرمی است و یا با احتیاط استفاده می‌شود، ممکن است بعد از این فرآیند همچنان ظاهر خوبی داشته باشند، اما مطمئن باشید که زمان بازنشستگی آنها فرا رسیده است! افزودن یک کفی طبی جدید به صورت یدک می‌تواند احساس بهتری به پاهای شما بدهد، اما آن‌ها قبلاً استاندارد کفی که دارند را از دست داده‌اند. اکنون که پاها و مچ پاها در هر مرحله در معرض ضربه بیشتری قرار می گیرند، آسیب و خستگی اجتناب ناپذیر است.

قطعاً خرید کفش راحتی جدید پیچ خوردن پا، از مراجعه به پزشک زمان فاشیای پا ناشی از نادیده گرفتن برنامه پیاده روی، تصمیم عاقلانه و هوشمندانه ای است.

1- سایز کفش پیاده روی باید بزرگتر از کفش معمولی باشد.

انگشتانتان هنگام راه رفتن متورم می شوند. اگر کفش‌هایتان به اندازه کافی بزرگ نباشد، ممکن است حتی پا درد ناشی از ناخن‌های سیاه پا، تاول‌ها و تورم داشته باشید. کفش پیاده روی شما باید بزرگتر از کفش معمولی باشد زیرا اگر بیش از نیم ساعت پیاده روی کنید، پاهای شما می توانند تا اندازه کامل کفش ورم کنند. اگر احساس می‌کنید برای استفاده در دفتر یا رفت‌وآمد روزانه خیلی بزرگ هستند، به یاد داشته باشید که استفاده از آنها فقط برای پیاده‌روی اشکالی ندارد.

2-درست بستن بند کفش از لغزش پاشنه پا جلوگیری می‌کند.

هیچ کس دوست ندارد هنگام پیاده روی، درد و ناراحتی ناخن های سیاه پا را تجربه کند. برخی افراد ممکن است سایز کفش خود را مقصر این پدیده بدانند و فکر کنند کفش هایشان خیلی بزرگ است. اما راه حل ممکن است بستن بند کفش هایتان باشد. وقتی کفش‌هایتان را به‌درستی بند می‌کنید، پاشنه‌تان روی قسمت پاشنه کفش می‌ماند در حالی که انگشتان پا فضای باز شدن دارند.

این تکنیک مناسب همچنین به جلوگیری از تاول زدن پا کمک می کند. اگر با وجود فضای کافی در کفش، ناخن‌های پا سیاه می‌شوند، یا اگر پاشنه پایتان در قسمت پاشنه کفش ثابت نیست، یاد بگیرید که کفش‌هایتان را به‌درستی ببندید.

کفش پیاده روی مناسب از پا بیشتر حمایت می‌کند.

کفش کوهنوردی مردانه چرم نبوک مدل Gore tex | کدکالا 1300301

با هر کفشی که در دست دارید راه رفتن را شروع کنید. اما اگر قصد دارید بیش از نیم ساعت در هر نوبت پیاده روی کنید، بدانید که پاهای شما با کفش های کتانی که به درستی از پاهای شما حمایت و محافظت می کنند، شادتر خواهند بود. پاهای شما در هر قدم خم می شوند و به کفش هایی نیاز دارید که با آنها خم شوند. بسیاری از ما هنگام قدم گذاشتن در این کار زیاده روی می کنیم و به یک کفش برای اصلاح آن حرکت نیاز داریم تا آسیب نبینیم.

اهمیت پوشیدن جوراب مناسب کفش پیاده روی

اگر متوجه ایجاد تاول یا لکه های داغ روی پای خود شدید، جوراب های مناسب می توانند به پیشگیری از آنها کمک کنند. اول از همه، حتما جوراب بپوشید و جوراب سایز مناسب بپوشید. جوراب هایی که خیلی بزرگ هستند در کفش جمع می شوند، تا می شوند و ممکن است ناراحت کننده باشند. اگر خیلی کوچک باشند، می توانند گردش خون را مسدود کنند و حتی شرایطی مانند هالوکس ولگوس یا انحراف شست پا را بدتر کنند و باعث درد شوند. اگر قرار است بیش از نیم ساعت پیاده روی کنید، مطمئن شوید که جوراب غیرنخی نپوشید زیرا عرق را به دام می اندازد، پوست را نرم می کند و آن را بیشتر مستعد تاول می کند.

انتخاب کفش راحتی مناسب خودتان

انتخاب کفش راحتی مناسب خودتان

به جای اینکه مدام مدل کفش پیاده روی خود را تغییر دهید، مدل کفش مناسب خود را پیدا کنید و از آن استفاده کنید. به این ترتیب، ماهیچه های شما به جای تنظیم مجدد هر بار که پاس می دهید، مرتب می شوند. اگر برای سرعت یا مسافت تمرین می کنید، چرخش بین انواع مختلف کفش بدون تاثیر تمرینی خوب، عضلات شما را خسته می کند. در واقع، ایده خوبی است که دو جفت کفش پیاده روی مشابه داشته باشید تا مرتباً آن را تعویض کنید. شروع به پوشیدن جفت دوم شش هفته بعد از جفت اول کنید. به این ترتیب، زمانی که جفت اول تسلیم می‌شوند، متوجه تعییر می شوید.

کفش مناسب پیاده روی طولانی و سفر

بسیاری از کوهنوردان اروپایی در مسافت های طولانی چکمه می پوشند. اما اگر پیاده‌روی طولانی‌تان روی پیاده‌رو باشد، اگر کفش‌هایی بپوشید که برای دوندگان ماراتن و پیاده‌روها طراحی شده‌اند، پاهایتان آسوده تر می‌شوند. شما به مقداری بالشتک نیاز دارید، اما نه به بالشتک سنگین. کفش های پیاده روی مشخص شده را برای مسافت طولانی مناسب انتخاب کنید.

اگر دونده حرفه ای باشید، ممکن است به کفش‌های کنترل‌کننده حرکت نیاز داشته باشید، مخصوصاً برای مسیرهای طولانی تر.

فراتر از یک کفش پیاده روی بروید

کفش‌های پیاده‌ روی حمایت یا محافظت کافی برای پیاده‌ روی‌های طولانی را فراهم نمی‌کنند. کفش های پیاده روی یا کفش کوهنوردی از کف پای شما در شرایط سخت مانند سنگ ها و ریشه درختان محافظت می کنند. با بسیاری از کفش‌های پیاده‌روی یا دویدن، حتی جاده‌های شنی می‌توانند تجربه‌ای دردناک باشند. برای این سطوح به کفش های دنباله دار بروید.

کفش کوهنوردی زنانه پوتین کوهنوردی چرم نبوک

نکات خرید کفش پیاده روی مناسب

یک پیاده روی علاوه بر اینکه برای سلامت بدن مفید است اگر درست انتخاب نشود ممکن است که به پاها صدمه بزند. در اینجا چند نکته برای یافتن بهترین کفش پیاده روی را به شما خواهیم گفت.

  • درهنگام خرید کفش پیاده روی، همان جوراب هایی را بپوشید که هنگام پیاده روی می خواهید بپوشید.
  • بعد از یک مدت پیاده روی، پاها بزرگ می شود پس بهتر است که در روزی که پاهایتان بزرگ است اقدام به خرید کفش پیاده روی بکنید.
  • کفش پیاده روی را از فروشگاه کفش مطمئنی که دارای گارانتی هستند بخرید.
  • اگر یک پایتان بزرگتر از دیگری است، یک جفت با پای متناسب با پای بزرگ خود امتحان کنید.
  • مطمئن باشید که کفش به اندازه کافی پهن است و پاهایتان را فشار نمی دهد. خانم هایی که دارای پاهای پنجه دار هستند بهتر است که از کفش های مردانه یا پسرانه استفاده کنند.
  • قبل از خرید کفش بهتر است که با آن ها راه بروید تا پاها با آن احساس راحتی کنند. مطمئن شوید که پاشنه شما به راحتی در هر کفشی قرار می گیرد و نمی لغزد.

نویسنده