کفش پیاده روی چگونه باید باشد؟

کفش پیاده روی چگونه باید باشد؟

از نظر فنی می‌توانید با اکثر کفش‌ها راه بروید، اما انتخاب کفش‌های پیاده‌روی مناسب تفاوت زیادی ایجاد می‌کند، به‌ویژه هنگام پیاده‌ روی طولانی و ورزش یا تمرین. حتی می تواند به شما کمک کند طولانی تر و قوی تر راه بروید.

در اینجا 8 حقیقت در مورد کفش های پیاده روی آورده شده است:

به گفته کارشناسان، کفش‌های پیاده‌روی معمولاً فقط 500 مایل (حدود 805 کیلومتر) طول می‌کشند. اگر رویه کفش‌های شما چرمی است و یا با احتیاط استفاده می‌شود، ممکن است بعد از این فرآیند همچنان ظاهر خوبی داشته باشند، اما مطمئن باشید که زمان بازنشستگی آنها فرا رسیده است. افزودن یک کفی جدید می‌تواند احساس بهتری به پاهای شما بدهد، اما آن‌ها قبلاً بالشتکی که دارند را از دست داده‌اند. اکنون که پاها و مچ پاها در هر مرحله در معرض ضربه بیشتری قرار می گیرند، آسیب و خستگی اجتناب ناپذیر است. خرید کفش های جدید انتخابی بسیار بهتر از پیچ خوردگی مچ پا، مراجعه به پزشک برای فاشیای کف پا یا نادیده گرفتن برنامه پیاده روی خواهد بود.

کفش پیاده روی چگونه باید باشد؟

کفش های پیاده روی باید بزرگتر از کفش های معمولی شما باشند

انگشتانتان هنگام راه رفتن متورم می شوند. اگر کفش‌هایتان به اندازه کافی بزرگ نباشد، ممکن است حتی پا درد ناشی از ناخن‌های سیاه پا، تاول‌ها و تورم داشته باشید. کفش پیاده روی شما باید بزرگتر از کفش معمولی باشد زیرا اگر بیش از نیم ساعت پیاده روی کنید، پاهای شما می توانند تا اندازه کامل کفش ورم کنند. اگر احساس می‌کنید برای استفاده در دفتر یا رفت‌وآمد روزانه خیلی بزرگ هستند، به یاد داشته باشید که استفاده از آنها فقط برای پیاده‌روی اشکالی ندارد.

تکنیک بند زدن می تواند از لغزش پاشنه پا جلوگیری کند

هیچ کس دوست ندارد هنگام پیاده روی، درد و ناراحتی ناخن های سیاه پا را تجربه کند. برخی افراد ممکن است سایز کفش خود را مقصر این پدیده بدانند و فکر کنند کفش هایشان خیلی بزرگ است. اما راه حل ممکن است بستن بند کفش هایتان باشد. وقتی کفش‌هایتان را به‌درستی بند می‌کنید، پاشنه‌تان روی قسمت پاشنه کفش می‌ماند در حالی که انگشتان پا فضای باز شدن دارند. تکنیک مناسب همچنین به جلوگیری از تاول روی پاشنه پا کمک می کند. اگر با وجود فضای کافی در کفش، ناخن‌های پا سیاه می‌شوند، یا اگر پاشنه پایتان در قسمت پاشنه کفش ثابت نیست، یاد بگیرید که کفش‌هایتان را به‌درستی ببندید.

کفش پیاده روی چگونه باید باشد؟

کفش های پیاده روی حمایت بیشتری می کنند

با هر کفشی که در دست دارید راه رفتن را شروع کنید. اما اگر قصد دارید بیش از نیم ساعت در هر نوبت پیاده روی کنید، بدانید که پاهای شما با کفش های کتانی که به درستی از پاهای شما حمایت و محافظت می کنند، شادتر خواهند بود. پاهای شما در هر قدم خم می شوند و به کفش هایی نیاز دارید که با آنها خم شوند. بسیاری از ما هنگام قدم گذاشتن در این کار زیاده روی می کنیم و به یک کفش برای اصلاح آن حرکت نیاز داریم تا آسیب نبینیم.

جوراب هایی که باید با کفش پیاده روی پوشیده شوند مهم هستند

اگر متوجه ایجاد تاول یا لکه های داغ روی پای خود شدید، جوراب های مناسب می توانند به پیشگیری از آنها کمک کنند. اول از همه، حتما جوراب بپوشید و جوراب سایز مناسب بپوشید. جوراب هایی که خیلی بزرگ هستند در کفش جمع می شوند، تا می شوند و ممکن است ناراحت کننده باشند. اگر خیلی کوچک باشند، می توانند گردش خون را مسدود کنند و حتی شرایطی مانند بونیون را بدتر کنند و باعث درد شوند. اگر قرار است بیش از نیم ساعت پیاده روی کنید، مطمئن شوید که جوراب نخی نپوشید زیرا عرق را به دام می اندازد، پوست را نرم می کند و آن را بیشتر مستعد تاول می کند.

کفش پیاده روی چگونه باید باشد؟

هنگامی که کفش مناسب را پیدا کردید، به آن بچسبید

به جای اینکه مدام مدل کفش پیاده روی خود را تغییر دهید، مدل کفش مناسب خود را پیدا کنید و از آن استفاده کنید. به این ترتیب، ماهیچه های شما به جای تنظیم مجدد هر بار که پاس می دهید، مرتب می شوند. اگر برای سرعت یا مسافت تمرین می کنید، چرخش بین انواع مختلف کفش بدون تاثیر تمرینی خوب، عضلات شما را خسته می کند. در واقع، ایده خوبی است که دو جفت کفش پیاده روی مشابه داشته باشید تا مرتباً آن را تعویض کنید. شروع به پوشیدن جفت دوم شش هفته بعد از جفت اول کنید. به این ترتیب، زمانی که زوج اول تسلیم می شوند، می توانید احساس کنید.

کفش های پیاده روی را باید در پیاده روی های طولانی بپوشید نه چکمه

بسیاری از کوهنوردان اروپایی در مسافت های طولانی چکمه می پوشند. اما اگر پیاده‌روی طولانی‌تان روی پیاده‌رو باشد، اگر کفش‌هایی بپوشید که برای دوندگان ماراتن و پیاده‌روها طراحی شده‌اند، پاهایتان شادتر می‌شوند. شما به مقداری بالشتک نیاز دارید، اما نه به بالشتک سنگین. کفش های پیاده روی مشخص شده را برای مسافت طولانی مناسب انتخاب کنید. اگر بیش از حد پرونینگ دارید، ممکن است به کفش‌های کنترل‌کننده حرکت نیاز داشته باشید، مخصوصاً برای پیاده‌روی طولانی.

کفش پیاده روی چگونه باید باشد؟

کفش های پیاده روی برای “پیاده روی” کافی نیستند

کفش‌های پیاده‌ روی حمایت یا محافظت کافی برای پیاده‌ روی‌های طولانی را فراهم نمی‌کنند. کفش های پیاده روی یا کفش های سبک کوهنوردی از کف پای شما در شرایط سخت مانند سنگ ها و ریشه درختان محافظت می کنند. با بسیاری از کفش‌های پیاده‌روی یا دویدن، حتی جاده‌های شنی می‌توانند تجربه‌ای دردناک باشند. برای این سطوح به کفش های دنباله دار بروید.

همچنین بخوانید:

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *