ترکیب کیف و کفش باید چگونه باشد

ترکیب کیف و کفش باید چگونه باشد؟ ممکن است فکر کنید که تلاش برای ست کردن اکسسوری ها مدت هاست که از بین رفته است، اما حقیقت این است که ترکیب کفش و کیف یک سبک کلاسیک است. با این اوصاف، مهم است که هنگام انتخاب از قوانین استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه موارد با هم خوب به نظر می رسند. در این مقاله با پانتو ایران همراه باشید.

آیا کفش و کیف من باید با هم هماهنگ باشند؟

بهتر است بدانید که کفش و کیف شما با هم سازگار هستند. با این حال، این ممکن است بسته به سبک، فصل و مناسبت شما متفاوت باشد. با پیروی از چند قانون و دستورالعمل های سبک، می توانید ترکیب کفش و کیف خود را طوری جلوه دهید که مستقیماً از باند فرود آمده است.

ترکیب کیف و کفش باید چگونه باشد

قوانین ترکیب کفش و کیف

رنگ‌ها و الگوهای اصلی را با هم هماهنگ کنید. به عنوان مثال، اگر یک جفت پاشنه خاکستری می پوشید، آن را با یک کیف خاکستری ست کنید. شما همچنین می توانید این را به الگوها تعمیم دهید، اما سعی کنید رنگ های پایه یا برجسته ترین رنگدانه را مطابقت دهید.

مطمئن شوید که متریال اولیه با هم مطابقت دارند.

هماهنگی در مواد جانبی به اندازه ترجیح رنگ مهم است. به عنوان مثال، اگر چکمه های شما چرمی هستند، بهتر است چرم را برای کیف خود ترجیح دهید. زرق و برق دار را با ظاهر ساده هماهنگ کنید مطمئن شوید که ظاهر کلی شما تنها نقطه کانونی است، چه کفش یا کیف شما که باید برجسته شود. ترفند این است که زیاده روی نکنید، بیش از یک قطعه بیش از حد قاطعانه می تواند شما را نامرتب و کهنه نشان دهد.

لباس خود را با رنگ های خنثی رنگ آمیزی کنید

با چسبیدن به یک پالت رنگی برای کل ظاهر خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که کفش و کیف شما مطابقت دارند. سایه‌های مختلف یک رنگ خوب کار می‌کنند. به خصوص اگر با کفش‌ها و اکسسوری‌هایتان ظاهر روشن‌تری داشته باشید و با بقیه لباس‌هایتان تضاد داشته باشد.

کیف و کفش

کارهایی که نباید هنگام چیدن کفش و کیف در کنار هم انجام دهید:

از رنگ یک رنگ استفاده نکنید از همان رنگی که انتخاب کرده اید در سرتاسر لباس خود استفاده نکنید، در غیر این صورت ممکن است لباس، کیف و کفش شما شبیه آنها به نظر برسد. از همان پارچه بریده شدند. شما می توانید سایه های مختلف یک رنگ، حتی رنگ های خاموش مانند سیاه و سفید را مطابقت دهید. کفش‌های شما همیشه باید چند درجه روشن‌تر یا تیره‌تر از لباستان باشند. مطمئن نشوید که انتخاب‌های شما همگی از یک ماده ساخته شده‌اند، در حالی که جفت کردن کیف و کفش چرمی می‌تواند کارساز باشد، از استفاده از همان مواد برای بقیه لباس‌ها خودداری کنید. مواد و پارچه های مختلف را با هم ترکیب کنید تا به ظاهر خود بافت ببخشید.

از استفاده همزمان الگوهای مختلف با هم خودداری کنید

اطمینان حاصل کنید که کفش و کیف شما با ست کردن یک رنگ بلوک با یک الگو مطابقت دارند، اما از استفاده از دو نمونه از سبک الگوی یکسان خودداری کنید. هرگز فصل ها را با هم ترکیب نکنید. همانطور که کت زمستانی را با شورت تابستانی نمی پوشید، قوانین مربوط به لباس های فصلی در مورد کفش ها و اکسسوری ها نیز صدق می کند. وسایل زمستانی هرگز نباید با تابستان مطابقت داشته باشند و بالعکس. به صندل با کیف های تابستانی بچسبید و چیزهای سنگین تر را برای ماه های سردتر ذخیره کنید.

به یاد داشته باشید که برای چه لباسی می پوشید، همانطور که در مورد لباس، برخی از کفش ها و اکسسوری ها اگر در یک مراسم اشتباه پوشیده شوند، انتخابی عجیب به نظر می رسند حتی اگر کاملاً مناسب باشند. شما نمی توانید با لباس تمرین به یک قرار مهم بروید، بنابراین نباید از کیف بدنسازی خود نیز استفاده کنید.

ست‌ کردن کیف و کفش

ما در شرایط مختلف از کیف و کفش‌های مناسب موقعیت استفاده خواهیم کرد. به‌ صورت کلی کفش‌های بدون پاشنه مانند کفش‌های عروسکی یا کتانی‌ها با کوله‌پشتی و کیف‌های بزرگ برای روزمره مناسب هستند و کفش‌های پاشنه بلند و کیف‌های کوچک و براق در موقعیت‌های رسمی کاربرد بیش‌تری دارند.

کیف و کفش جیر برای استفاده روزمره مناسب‌تر از مهمانی‌های رسمی است. کیف و کفش چرمی را نی توانید در موقعیت‌های نیمه‌رسمی و رسمی استفاده کنید و کیف و کفش ورنی را بهتر است در مهمانی‌ها و یا جلسات رسمی شبانه استفاده نمایید. پس خاطرتان باشد که در موقع خرید باید به کاربرد آن‌ها توجه نمایید.

هم‌ شکل بودن کیف و کفش

در سالیان اخیر شاهد این بوده‌ایم که طراحان مد زیاد روی یکسانی کامل کیف و کفش تمرکز ندارند و بیشتر تلاششان این است که آنها با یکدیگر همسان باشند. شما می‌توانید هنگام ست‌کردن کیف و کفش‌های خود از رنگ‌هایی استفاده کنید که شاید در دید اول زیاد با یکدیگر هماهنگ نباشند؛ مانند رنگ سرخابی و لاجوردی. اما در کنار هم ترکیب زیبایی را به وجود می‌آورند.

 کیف و کفش‌های ساده یا پرزرق‌وبرق

کیف و کفش‌های دارای طرح اصولاً پیچیدگی زیادی برای است شدن دارند. ولی اصول کلی که در این مورد وجود دارد این است که کیف و کفش طرح‌دار بهتر است با لباس ساده استفاده شود. به‌ عنوان‌ مثال گزینه‌های مناسب جهت دورهمی‌های صمیمانه کفش پاشنه بلند جلوبسته، لژدار و یا کالج است و کیف‌های ساده و کتان نیز همراه با این موارد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتخاب جنس یکسان برای کیف و کفش

جنس هم مثل رنگ در ست نمودن کیف و کفش خیلی مهم است. رنگ‌ها دارای پیام‌هایی هستند و برای مراسم‌های گوناگون استفاده می شوند. جنس کیف و کفش نیز نشان دهنده کاربرد آنهاست و تعیین کننده این است که آیا برای استفاده روزمره مناسب است و یا یک مهمانی رسمی.

به‌ عنوان‌ مثال در فصل زمستان اغلب از بوت‌های بلند چرمی استفاده می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود تا انتخاب یک کیف چرم زیبا در کنار آن مکمل استایلتان باشد. برای تابستان نیز بهتر است از جنس‌های کتان و خنک استفاده کنید و کفش‌های جلوبسته را کنار بگذارید.

 

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *