راهنمای جامع نگهداری محصولات چرمی تبریز

نگهداری محصولات چرمی مثل کفش، چکمه و کاپشن چرم که در بهار، تابستان از آن‌ها استفاده نخواهید کرد بیشتر از کنار گذاشتن آنها است. اگر اقدامات  لازم انجام نشود، حتی اگر از آنها استفاده هم نکنید، ممکن است جنس چرم آن فرسوده شود.
باید اطمینان حاصل کنید که چکمه ها و کفش های خود را که می خواهید از شما در برابر شرایط آب و هوایی سرد و مرطوب محافظت کنند، به درستی تمیز و بسته بندی می کنید. از این مطلب جامع فروشگاه اینترنتی محصولات چرم تبریز یعنی Pantoiran می توانید استفاده کنید.
راهنمای جامع نگهداری محصولات چرمی تبریز

نگهداری محصولات چرمی گاومیش

برای نگهداری محصولات چرمی چند نکته برای شما گردآوری کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست. اولین نکته قبل از اینکه چکمه ها و کفش های زمستانی خود را کنار بگذارید آنها  را تمیز کنید، ابتدا برای تمیز کردن می توانید از پارچه ای تمیز و مرطوب استفاده کنید، اگر چرم از جنس جیر بود میتوانید از یک برس نرم استفاده کنید ، سپس با استفاده از فرچه مسواک و کمی آب میتوانید زیره کفش را هم تمیز کنید تا سنگ و ذرات خاک چسبیده به زیره کفش هم پاک شود.

مواد مناسب نگهداری محصولات چرمی تبریز

اکنون میتوانید از واکس مرغوب، روغن و اگر جنس چرم جیر بود از اسپری های مخصوص استفاه کنید، کفش یا چکمه خود را به صورت یکنواخت با استفاده از پنبه یا دستمال پارچه ای نرم آغشته به واکس بر روی تمام سطوح چرم بکشید. دومین نکته در مورد نگهداری کفش استفاده از قالب برای حفظ فرم آن است. برای این کار می توانید از قالب مخصوص برای نگهداری از کفش ساخته شده اند خریداری کنید. روش ارزان‌تر و کاربردی دیگر این است که کاغذ یا مقوا را درون کفش قرار دهید.
با این حال، اگر مقدار کاغذ قرار داده شده در کفش بیش از حد باشد، می تواند باعث تورم و گشاد شدن کفش شود. اگر کاغذ کمتر از حد لازم استفاده شود، برای حفظ فرم کافی نیست. اکنون چکمه هایتان تمیز، خشک و آماده هستند، وقت آن است که آنها را برای چند ماه کنار بگذارید.

مقاله مرتبط: جلوگیری از لیز خودن کفش

استفاده از صابون زین اسب

یکی دیگر از روش هایی که به دوام و ماندگاری بوت های چرمی کمک می کنند استفاده از صابون زین اسب می باشد. شما می توانید این صابون را تهیه کرده و با کمک یک پارچه و یا برس نرم بوت های خود را تمیز کنید.

راهنمای جامع نگهداری محصولات چرمی تبریز

استفاده از محلول آب و سرکه سفید

در زمستان برای ذوب نمودن برف و یخ سطح خیابان از نمک اسنفاده می کنند. این امر ماندگاری بوت های چرمی شما را به خطر می اندازد و باعث ایجاد لکه بر روی بوت ها می شود که به راحتی قایل پاک شدن نمی باشد. یکی از راه هایی که لکه های ایحاد شده بر اثر برخورد آب و نمک موجود در کف خیابان ها بر روی بوت های چرمی را پاک می کند اسنفاده از آب و سرکه می باشد. یک فنجان آب سرد را با یک قاشق غذاخوری سرکه سفید مخلوط کنید و آن را با حوله ای نرم روی بوت بکشید سپس دوبازه آن را با آبی که دمای محیط را دارد پاک کنید.

درست است که سرکه به علت خاصیت اسیدی برای چرم مضر است اما آب نمک اگر روی کفش بماند ضرر بیشتری دارد.

چگونه می توان طول عمر کیف و کفش چرمی را افزایش داد؟

وقتی کفش های خود را برای اولین بار خریداری می کنید ، جعبه آن را دور نریزید چون برای نگهداری کفش بسیار مفید خواهد بود. اما اگر جعبه های خاص خود را ندارند ، می توانید چکمه ها و کفش های خود را در یک پارچه نخی بپیچید و یا آنها را در کیسه های پلاستیکی تمیز قرار دهید و سپس آنها را در جعبه های مناسب اندازه خود نگه دارید. مهمترین نکته در این مرحله پرهیز از قرار دادن همه آنها در یک جعبه بزرگ است. زیرا فشار و وزن دیگر کفش ها می تواند باعث آسیب زدن به یکدیگر و تغییر شکل کفش یا چکمه شود.

مقاله مرتبط : نکات مهم در خرید کفش

چکمه و کفش های تمام چرم زمستانی خود را کجا نگه داریم؟

جعبه های کفش به شما امکان می دهد کفش های خود را به راحتی در کمد خود ، زیر تخت خود یا هرجای دیگر نگه دارید. مهمترین عامل خنک و خشک بودن محیط است. به هیچ عنوان آنها را در یک محیط مرطوب نگه ندارید. به یاد داشته باشید که کفش هایی که به درستی نگهداری می شوند ، بهترین شکل سالم باقی میماند  و عمر آنها را طولانی تر می کنند ، زیرا قرار است دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

آیا استفاده از وازلین برای نگهداری از محصولات چرمی مفید است؟

وازلین همانند یک کرم نرم کننده برای پوست می تواند برای محصولات چرمی نیز مفید باشد و از خشکی و ترک خوردن چرم جلوگیری کند و درخشندگی را به آن بازگرداند. وازلین برای چرم بی ضرر است چرا که بدون رنگ است و تاثیری در رنگ چرم ندارد و مانند واکس کفش اصلا بویی ندارد.

آیا روغن زیتون برای نگهداری چرم مناسب است؟

استفاده از روغن زیتون بر روی محصولات چرمی نه تنها مشکلی نخواهد داشت بلکه آن را نرم، انعطاف پذیر و درخشان می کند. برای استفاده از این روغن و معجزه آن تنها کافی است که چند قطره از آن را بر روی یک پارچه تمیز بریزید و آن را بر روی کفش یا وسایل چرمی خود بکشید.

راهنمای جامع نگهداری محصولات چرمی تبریز

چگونه از وسایل چرمی خود نگه‌داری کنیم؟

برای نگهداری محصولات چرمی خود بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید و از پوسته شدن و خرابی آن ها جلوگیری کنید. چرم نسبت به رطوبت خیلی حساس است و امکان شوره زدن در آن وجود دارد. به همین دلیل همیشه توصیه می شود که کیف و کفش چرمی را هیچگاه در حالی که خیس است داخل کمد نگذارید.

نشستن گرد و خاک بر روی محصولات چرمی، عمر آن ها را کاهش می دهد به همین دلیل پیشنهاد می شود این محصولات را بدن کاور هیچگاه داخل کمد نگذارید. بعد از واکس زدن محصولات چرمی بلافاصله آن ها را استفاده نکنید و اجازه دهید که واکس به خوبی به خورد محصول برود چرا که در این صورت گرد و غبار به دلیل رطوبت واکس روی آن می شیند.

برای استفاده از محصولات حتما از شب قبل آن ها را واکس بزنید. هیچگاه لباس های چرمی یا کفش هایتان را در داخل کمد، به صورتی قرار ندهید که به آن ها فشار وارد شود. چرا که فشار باعث تغییر فرم و ظاهر آن ها می شود. افتادن لکه بر روی لباس های چرمی باعث خرابی آن ها می شود پس اجازه دهید این لکه ها بر روی آن ها بماند در همان ابتدا با دستمال آن ها را پاک کنید.

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir